dissabte, 25 de gener del 2014

La lladre de llibres, de Markus Zusak

Digueu-me elitista però no m'agrada gens trobar-me els llibres que llegeixo a les llistes de best sellers ni a les banderoles dels fanals.
Però La lladre de llibres m'ha agradat. No té una especial profunditat intel·lectual, però és una novel·la ben explicada que té bons detalls poètics i un plantejament narratiu original. M'agrada aquesta narradora i tant que sí! Aporta un distanciament de la història  que ens separa d'un excessiu sentimentalisme i hi ha bons secundaris, una de les claus de les bones novel·les i les bones pel·lícules: m'agraden la mare, el nen atleta, la dona de l'alcalde... alguns simplement apuntats... El Führer és un Hitler especial, el jueu és atípìc... I un petó que no es dóna  ronda la història com un pal de paller.
Al final, la pell de gallina i això que ho saps i que sóc dur nomalment per a aquestes coses!

Aniré a veure la peli i em temo que no m'agradarà.

http://www.campana.cat/index.php/llibres/294



1 comentari:

Rafel ha dit...

Bona referència literària. Em sembla, i espero, que la pel·lícula t'agradarà.